ضرورت و اهمیت زنجیره تأمین

همان‌طور که می‌دانید زنجیره تأمین نقش بسیار مهمی در تمام مجموعه‌های بزرگ دارد.

در واقع، زنجیره تأمین یک شرکت، کارخانه و یا مجموعه بزرگ بنده‌ی اصلی آن کسب و کار است و با اختلال در فعالیت آن، همه چیز به طور کلی با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود.

همان‌طور که از نام آن مشخص است، موارد زیادی به صورت زنجیره‌وار در یک مجموعه به یکدیگر متصل هستند. در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی در آن، کل مجموعه می‌تواند دچار مشکل شود. به همین دلیل است که مدیران ارشد و صاحبان مجموعه‌ای بزرگ، روی زنجیره تأمین تا این حد تاکید دارند.

مدیریت درست زنجیره تأمین

مدیریت درست زنجیره تأمین می‌تواند سرنوشت تمام کسب و کارهای بزرگ را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.

دوره های تراز آکادمی

مشاهده دوره های درحال ثبت نام

جالب است بدانید، این موضوع هم باعث شده بسیاری از کسب و کارها با ورشکستگی روبه‌رو شوند، برعکس مجموعه‌های دیگر بتوانند با وجود شرایط بسیار سخت و مشکلات حاد خودشان، به موفقیت‌های بزرگ برسند.

ویروس کرونا و تاثیرات مخرب بر روی کسب و کارهای بزرگ

در سال‌های اخیر، انتشار ویروس کرونا تاثیرات مخرب زیادی روی زنجیره تأمین بسیاری از شرکت‌های بزرگ و برندهای نام‌آشنا داشته است. تاثیر این موضوع را می‌توان به راحتی در کمبود تراشه‌های کارت ‌گرافیک‌های مطرح دنیا، در سال‌های پس از انتشار ویروس کرونا مشاهده کرد. حتی شرکت‌های مطرحی مانند اپل هم دچار چنین مشکلاتی شدند.

اما نکته قابل توجه در مورد مدیریت بسیار قوی و درست شرکت اپل این است که توانسته بر خلاف مشکلات پیش آمده در زنجیره‌ی تأمین، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. چرا که مدیران برتر همیشه به فکر روش‌های جایگزین و رفع مشکلات زنجیره‌های تأمین خود هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند تا چنین مواردی منجر به شکست مجموعه‌شان شود.

مدیریت زنجیره‌ی تامین با نرم افزار های ERP ترازپویش

در نتیجه، پی بردن به اهمیت زنجیره‌ی تأمین در کسب و کارهای اهمیت بسیار زیادی دارد.

در واقع، نمی‌توان نقش بسیار مهم آن را در کسب و کارهای بزرگ نادیده گرفت. تمام مجموعه‌های بزرگ باید به طور موثر اقدام به بهبود زنجیره تأمین خود، به خصوص در چنین سال‌های حساس انتشار ویروس کرونا و سویه‌های جدید آن، بکنند.

یک دیدگاه بسیار جالب همیشه میان مدیران برتر دنیا وجود دارد. آن‌ها بر این باورند که می‌توان بر اساس کیفیت و کارکرد آن، حتی آینده و چشم‌انداز آن کسب و کار را پیش‌بینی کرد. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای زنجیره‌ی تأمین در موفقیت و یا شکست تمام کسب و کارهاست.

دیدگاهتان را بنویسید